مقاله زیر در مورد تمام روشهاى صید کپور مفید میباشد.

بسیار صبور باشید

این خلق و خوى کپور ها براى همه اثبات شده که انها بعد از چند بار حمله و بررسى طعمه ان را میبلعند. قبل از اقدام به کشش نخ این فرصت را به ماهى بدهید تا طعمه را ببلعد و مخصوصا در استفاده از روشهاى سنتى یک پنس مناسب را اماده کنید تا در صورت بلعیده شدن قلاب با کمترین اسیب به ماهى ان را خارج کنید.

قلابى با رنگ مناسب انتخاب کنید

در حالت عادى قلابهایى بارنگ تیره بهترین نتایج را در مورد کپور میدهند ولى زمانیکه که از طعمه اى رنگى مانند ذرت استفاده میکنید بهتر است از قلاب هاى رنگ زرد یا طلایى استفاده کنید، اما هیچ وقت در قستمهاى عمیق و تیره اب از قلابهاى براق استفاده نکنید چرا که باعث وحشت و فرار کپورها میشود.

طعمه ذرت یک انتخاب عالیست

جذابیت طعم و رنگ و ظاهر ذرت در مود تمام گونه هاى کپور ثابت شده ، بیاد داشته باشید استفاده از کنسرو ذرت شیرین خیلى بهتر از استفاده از اشکال دیگر ان است.چرا که به دلیل افزودنیهایى مثل اسانسها، شکر و نمک ، عطرافشانى بهترى در زیر اب خواهد داشت.

طعمه هاى مصنوعى مناسب را بکار گیرید

صید کپور ساده نیست، در این جهت استفاده از طعمه هاى مصنوعى مثل کرمهاى خاکى مصنوعى ، ذرتها و دیگر خوراک مصنوعى میتواند براى صید این ماهى بسیار مفید واقع شود.

اردکها را تعقیب کنید

اگر در محلى که ماهیگیرى میکنید اردک و غاز نیز نگهدارى میشود بدانید ماهى کپور انها را تعقیب میکند این موضوع الالخصوص در مکانهایى که این پرندگان توسط انسانها تغذیه میشوند بسیار حایز اهمیت است. فقط در زمان پرتاب مراقب باشید تا به این پرندگان اسیبى نرسد.

با تشکرازجناب آقای حسین وفا عزیز
برگرفته از سایت: “فیشینگ تیپس دیپات”
Fishing Tips Depot
Carp Fishing Tips – Do you want to catch more carp? Get tips, tricks and techniques on how to catch carp.